Pagini

miercuri, 7 noiembrie 2012

Tort de ciocolata

Si am avut o alta zi de nastere deci un alt tort.
De data aceasta am facut un tort de ciocolata.
tort



Ingrediente:

Blat

5 oua
5 linguri de zahar
4 linguri de faina
1 lingura cacao


Crema

400 gr unt (eu am folosit unt gen cremino adica unt in amestec cu margarina)
1 ciocolata cu lapte
4 linguri zahar pudra
200 ml smantana pentru frisca pentru ornat

Pentru blat procedam in mod clasic: adica separam albusurile de galbenus. Batem albusurile spuma. Frecam galbenusurile cu cele 5 linguri de zahar pana se ingroasa si se deschid la culoare. Apoi amestecam incet de jos in sus in galbenusuri cate 1 lingura de faina si una de albus batut pana ni se termina. Atentie sa amestecati incet ca sa ramana aluatul pufos. Apoi puneti aluatul intr-o tava de tort tapetata cu hartie de copt si dati-l la cuptor la foc mic spre mediu pentru 40 minute.
Dupa ce s-a racit aluatul taiati-l in trei.
tort

Pentru crema trebuie sa avem unturile la temperatura camerei. Le frecam cu cele 4 linguri de zahar pudra pana arata ca o spuma.
tort

Ciocolata se topeste la baie de aburi.
tort

O lasam sa se raceasca si turnam treptat cate o lingura de ciocolata in amestecul de unt amestecand in continuare.
Dam crema la rece.
tort


Facem un sirop din 2 linguri de zahar, 200 ml apa si 1 lingura lichior.
Dupa ce s-a topit zaharul luam siropul de pe foc si insiropam primul blat de tort.
Apoi punem primul strat de crema. Si tot asa pana la ultimul blat. Acoperim tortul in intregime cu crema si il dam la rece pana a doua zi.
tort

Eu am ornat tortul cu frisca dar aici fiecare poate sa il orneze in functie de inspiratie.

A fost un tort foarte bun.
tort

Va doresc pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu