Pagini

miercuri, 24 octombrie 2012

Sarmale in foi de vita si varza dulce

Si a a venit si randul traditionalelor sarmale. Am avut frunze de vita de vie  congelate(inainte de congelare le-am oparit) , am adaugat si frunze de varza dulce si a iesit o oala de sarmale.

sarmale


Ingrediente pentru aproximativ 20 sarmale mai mari sau 30 mai mici:
500 gr carne de porc tocata (eu am folosit pulpa spate)
50 gr orez
1 ceapa razalita
200 ml bulion
sare, piper
cimbru uscat
marar uscat sau proaspat
frunze de varza si vita de vie
cateva bucati de afumatura

Mai intai am pregatit frunzele de varza: am oparit varza in apa cu sare( inainte de a o pune la oparit se cresteaza varza in jurul cotorului pentru a usura desfacerea frunzelor) si am desfacut fiecare frunza. Apoi am curatat fiecare frunza de nervurile mai groase si tari.
Apoi am tapetat oala in care voi fierbe sarmalele cu varza taiata marunt, marar si bucatele de afumatura.

sarmale
Umplutura se prepara astfel: Punem ceapa la calit cu putin ulei, apoi adaugam orezul si carnea. Condimentam cu sare, piper, cimbru, marar ,3 linguri de bulion si amestecam bine.

sarmale
Apoi impachetam sarmalele si le asezam in straturi cu bucati de afumatura printre ele.

sarmale


sarmale

sarmale
Deasupra punem varza taiata marunt.
sarmale
Daca vreti sa iasa mai acrisoare in apa care o adaugati peste sarmale puteti pune o lingurita de sare de lamaie.
Puneti apa peste sarmale sa acopere sarmalele trei sferturi. 
sarmale
Dati-le la cuptor sau si pe aragaz la foc mic sa fiarba cam 1 ora (puteti completa cu apa fierbinte daca este cazul). 
sarmale
La final adaugati restul de bulion si lasati-le descoperite in cuptor ca sa se rumeneasca frumos.
Va doresc pofta buna! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu